Startti hyvinvointiin!

Fysioterapiapalvelut

Fysioterapia on kivun poistamista ja liikkumis- ja toimintakyvyn edistämistä parantaen näin ihmisen hyvinvointia ja elämänlaatua. Fysioterapia alkaa terveyden, liikkumisen ja toimintarajoitteiden arvioimisella, jolla pyritään löytämään syy vaivoihin.
Tutkimustietojen perusteella laaditaan fysioterapiasuunnitelma, johon liittyy aina manuaalista käsittelyä sekä aktiivinen omatoiminen harjoittelu! Fysioterapia yhdistettynä oikein suoritettuihin omaharjoitteisiin tuo avun kipuihin. Kunnossa pysyminen edellyttää usein harjoittelua myös varsinaisen fysioterapiajakson jälkeen.

Tarjoamiani hoitomuotoja:

(Klikkamalla lisätietoja)

• Fasciamanipulaatio

Fasciamanipulaatiolla pyritään edistämään eri syvyyksissä olevien lihaskalvojen toimintaa ja liukumista toisiinsa nähden. Vapaa liike vapauttaa energiaa, poistaa kipua ja tasapainoittaa voiman välittymistä lihaksista toisiin. Syvempien fascia-alueiden käsittely voi tuntua jossain kohtaa kivuliaaltakin, mutta pienillä pyörittelyliikkeillä ja asiakkaan oman liikkeen avulla eli ns.lihasenergiatekniikoilla saadaan nopeasti hyviä hoitotuloksia! Joskus liikarasitus, vamma tai esim. arpi voi estää kalvokerrosten välisen liukumisen aiheuttaen liikerajoitteita, kipua ja voimantuotto-ongelmia. Katso selän fasciakäsittelystä video tästä>>

• MDT-terapia

Mekaanisen diagnostiikan tekniikka ja terapiamenetelmä eli MDT tunnetaan myös nimellä McKenzie. Menetelmä on yleisin fysioterapeuttien käyttämä selän kuntoutusmenetelmä Australiassa ja käytetään laajalti myös Usa:ssa ja Englannissa. Suomessakin menetelmän käyttö on viime vuosien aikana lisääntynyt. Selkärangan kipua sanotaan mekaaniseksi silloin, kun kipu vaihtelee eri aikoina ja erilaisilla fyysisillä kuormituksilla. MDT-menetelmä on kontrolloitu itsehoitomenetelmä, jonka perustana on yksilöllisesti laadittu mekaaninen diagnoosi. Oikeaan luokitteluun päästään tarkan haastattelun ja tutkimuksen jälkeen. Terapiassa käytetään itsehoitoa, mobilisaatiota ja joskus manipulaatiota.

Erikoistun tällä hetkellä MDT-fysioterapeutiksi ja käytän menetelmää selkäkipuisten asiakkaiden kanssa.

• Urheilufysioterapia

Haluatko enemmän terveitä harjoituspäiviä? Urheilufysioterapia tarjoaa avun ja tukitoimen urheilijan ja aktiivisesti liikkuvan ihmisen huippu toimintakykyyn. Ennaltaehkäisevä malli on se tehokkain keino vaikuttaa terveenä pysymiseen ja ylikuormitusongelmien välttämiseen. Yksilöllinen oman kehon lähtökohdista tehty kuntokartoitus luo pohjan omaharjoitteluun lajiharjoitusten ja valmennuksen lisäksi. Jumi ei ole voimaa! Liikeradat pitää olla täysiä ja hallittuja joka nivelen kulmassa. Spesifit harjoitteet muuttavat kehosta nousevia aistimuksia (kipua) ja lisäävät kehon elastisuutta sekä kehittävät kykyä hallita liikettä.

Soita ja varaa oma kuntokartoitus!

• Hieronta & Hoidot

Hieronta lievittää lihasperäisiä vaivoja ja aktivoi elimistön omia parantavia mekanismeja. Se voi olla osa fysioterapiaa ja sitä voidaan käyttää ennaltaehkäisemään vaivoja. Kun lihasta muokataan erilaisilla otteilla, aineenvaihdunta tehostuu ja kipu lievittyy. Tarpeistasi ja tavoitteistasi riippuen valitsen sinulle oikean tekniikan ja käsittelytavan, on se sitten fasciakäsittelyä, lihasenergiatekniikkaa tai rentouttavaa intialaista päähierontaa.

• Kinesioteippaus ja Dynamic Tape

Käytän paljon muiden harjoitusten ja hoitojen lisäksi kinesioteippausta esimerkiksi tukemaan ja ohjaamaan oikeaa liikkeen hallintaa tai vähentämään lihaksen ylikuormittumista. Dynamic Tape on erittäin elastinen teippi, joka venyy kaikkiin suuntiin toimien myös rikkoutuneen lihaksen teippauksessa. Tarvittaessa kerroksia voidaan lisätä ja teipata vaikkapa monta niveltä ylittävällä tavalla jalkaterästä lonkkaan asti. Toisin kuin kinesioteippauksessa, Dynamic Tape ei vaadi jäykkää päätepistettä ja se venyy paremmin. Teipin jousto toimii kuin benji-köysi -se sekä hidastaa että luo liikettä lihasta tukien.

Dynamic soveltuu oikein hyvin myös olkapäiden, hartioiden sekä ranteen ja jalkaholvin teippaukseen.